Zielono mi czyli balkon bez kwiatów!



Balkon, taras ten w letniej odsłonie zawsze kojarzy się z kwitnącymi  kwiatami, bujnie zwisającymi ze skrzynek, donic, przyprawiający o zawrót głowy kolorami i zapachami.
Co roku i u mnie "coś" kwitło. Balkony - mam dwa - są od strony południowej,cały dzień świeci tam mocne słońce. Kwiaty kwitnące gotowały się dosłownie w każdy cieplejszy dzień.
Liście, kwiatostany, wszystko spalone słońcem. Nie cieszyłam się nigdy nimi długo.
W tym roku postanowiłam przeprowadzić eksperyment i postawić tylko na "zielone".











Zagospodarowałam drugi balkon, ten bardziej osłonięty z zewnętrznymi donicami. Na zewnątrz posadziłam rośliny wieloletnie : iglaki, trawy ozdobne , bukszpan i brzozę. Z czasem drzewka zrobią naturalny parasol chroniący przed słońcem.
W donicach posadziłam krzewy: drzewko oliwkowe, bez, trzmielinę i różanecznik i kilka krzewów lawendy.
Resztę uzupełniłam kwiatami wyniesionymi z domu: sukulentami i bluszczami.




Balkon jest bardzo wąski więc zamieścił się tylko leżak - łózko i malutki stolik z jednym krzesełkiem. Mimo tego stworzył się fajny kącik do wypoczynku. Całość udekorowałam poduchami, latarenkami i naturalnymi dodatkami. 










Myślę, że to fajna alternatywa dla tych, którzy nie do końca są przekonani do kwitnących balkonów, a na pewno to jakaś odmiana i mały eksperyment.






Dużym plusem jest to, że wystarczy rośliny na zimę wstawić np.na klatkę schodową i przezimują nam do kolejnego sezonu. 
Planuję dokupić jeszcze kilka drzewek szczepionych na pniu: wierzbę iwę, wierzbę mandżurską i modrzew i wsadzić je jesienią do donic.
















Jeśli chcecie zobaczyć balkon z poprzedniego sezonu, odsyłam do wcześniejszych wpisów. Są tam zdjęcia drugiego półokrągłego balkonu z kwiatami w białej wersji kolorystycznej. 

Pozdrawiam Patti



7 komentarzy:

  1. witam, czy nie obawia się Pani ,że liście lecące z tych drzewek będą brudzić balkony sąsiadów ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To balkon mocno zabudowany więc tę które będą w środku na pewno ns zewnątrz nie polecą. Cały blok ma zewnętrzne donice i większość w nich to kwiaty i drzewa, iglaki. Nie ma możliwości , żeby w padały na inne balkony bo są one wewnątrz budynku nie wiszą na zewnątrz jak w tradycyjnych blokach.

      Usuń
  2. Wyszło przepieknie :) Już się doczekać nie mogę remotnu naszego balkonu,który niestety straszy,bo poprzedni właściciele wogóle się nim nie interesowali,a dodatkowi lokatorzy - gołębie - niestety doprowadziły go do stanu okropnego. A jak lawenda ? Miałam rok temu do południa w doniczce wystającej poza balkon i podlewanie, przycinanie i kwitła jak szalona ;)
    Twój balkon to dla mnie ogormna inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę Cię zainspirować😀 Lawenda ma się dobrze i chyba wsądzę ją na jesień do zewnętrznych donic i spróbuję przezimować 😉

      Usuń
  3. Kwiaty na balkonie to jednak łatwy sposób na przyjemny wygląd balkonu. Osobiście używam sztucznych kwiatów, zwłaszcza, gdy za oknem taka nieprzyjemna i nieprzewidywalna pogoda. Wszystkie "kwiaty", które zamawiam z https://www.pm-m.pl/272-kwiaty-sztuczne

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie balkon i taras to taki azyl w letnie dni :) Bardzo lubię spędzać tam wolny czas z książką i kawą lub herbatą. Świetnie sprawdzają się tam takie rzeczy: https://perfecta.pl/oslony-zewnetrzne/pergola-tarasowa/. Mam nadzieję, że niebawem doczekam się swojego własnego domu i zaaranżuję sobie swój wymarzony taras :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze mówiąc, to ja nie wyobrażam sobie domu, ogrodu czy balkonu bez roślin. Mam ich całkiem sporo i bardzo o nie dbam. Pomagają mi w tym produkty z http://www.substral.pl/ :) A Ty, jakich środków ochrony roślin, stosujesz?

    OdpowiedzUsuń